Malowanie zacisków i bębnów hamulcowych

admin      -

Malowanie zacisków i bębnów hamulcowych

Po kilku, a nawet kilkunastu latach użytkowania samochodu naturalną rzeczą jest to, że pewne jego elementy nie wyglądają już tak dobrze, jak na samym początku eksploatacji pojazdu. Skorodowane zaciski czy bębny hamulcowe mogą skutecznie obniżać estetkę auta. Warto zatem wiedzieć, jak odpowiednio je odnowić.

Szeroka gama produktów

Najlepszym sposobem na renowację tych części będzie ich pomalowanie. Tylko jak w gąszczu tak wielu produktów sprawdzić, czy dana farba do zacisków hamulcowych czy bębnów będzie odpowiednia? Przede wszystkim należy bardzo uważnie czytać informacje znajdujące się na opakowaniu produktu. Dobrej jakości farba do zacisków hamulcowych powinna:
– szybko wysychać,
– być odporna na działanie skrajnie wysokich temperatur, promieniowanie UV czy wilgoć. Bardzo opłacalne okazuje się kupowanie farb w zestawach, w których poza nią znaleźć można niezbędne do malowania artykuły takie jak utwardzacz, odtłuszczacz czy specjalny pędzel. Warto jednak zrezygnować z farb typu hammerite, gdyż bardzo prawdopodobna jest sytuacja, w której gwałtownym hamowaniu z koła będzie wydobywał się zapach spalonej farby. Nawet jeżeli uda nam się uniknąć tego nieprzyjemnego zapachu, taka farba z pewnością nie będzie należała do tych najtrwalszych i bardzo szybko konieczne będzie przeprowadzenie kolejnego malowania.

Malowanie bębnów i zacisków

Malowanie wykonać można tak naprawdę jedynie na dwa sposoby. Pierwszym sposobem jest demontaż wszystkich elementów, jakie mają być docelowo przeznaczone do malowania. Drugi sposób to malowanie części zamontowanych w aucie, przy starannym zabezpieczeniu wszystkich pozostałych, które malowaniu nie będą poddawane. Choć pierwsza metoda będzie do wykonania znacznie trudniejsza, to jednak nie ma wątpliwości, że z całą pewnością będzie ona znacznie dokładniejsza (szczególnie duże znaczenie ma to w przypadku pokrywania warstwą farby zacisków). Dużym atutem demontażu części do malowania jest również fakt, że w takim stanie bardzo łatwo możemy ocenić stan prowadnic, tłoczka oraz gumowych uszczelek. Drugi ze sposobów, poza tym, że mało dokładny, to niesie jeszcze ryzyko, że pochlapiemy farbą inne elementy, które nie są przeznaczone do malowania. Tu kluczem jest odpowiednie bardzo dokładne zabezpieczenie przed malowaniem wszystkich pozostałych części samochodu.

Farbę do zacisków hamulcowych kupisz na Lakiery24.com