W co wyposażyć firmę logistyczną?

admin      -    37 Views

W co wyposażyć firmę logistyczną?

Logistyka to coraz większa branża. Wiele firm (nawet tych dużych), zamiast inwestować w swoją własną logistykę, woli opierać się na współpracy z firmą zewnętrzną. Dla wielu osób jest to szansa na zaistnienie w tej przestrzeni gospodarczej jako osoba prowadząca własną działalność.

Podstawa – pojazdy

W każdej firmie logistycznej podstawą są pojazdy. Kiedy rozkręcamy biznes Dobrze jest aby w pierwszej kolejności zdecydować się na rodzaj pojazdów, jakimi będziemy dysponować. Pomijając sytuacje, kiedy mamy duży budżet na start, niemal niemożliwe zapewnienie sobie takiej bazy pojazdów, aby np. sprawnie planować transport za pomocą busów oraz dużych naczep. Dobrze więc najpierw iść w specjalizację.

Specjalizacja ma swoje dobre strony. Możemy przede wszystkim w określonym segmencie usług spełniać wszelkie zapotrzebowania, a dodatkowo koncentrujemy się na poszczególnych firmach starając się spełniać ich oczekiwania.

Pojemniki, palety itp.

Każda firma logistyczna powinna mieć na stanie wiele elementów transportu logistycznego. Elementów rozumianych jako palety (najlepiej EURO), pojemniki plastikowe duże zamykane na materiały sypkie i ciecze, skrzynka plastikowa zamykana, stalowe gitterboxy itp.

Najlepiej jest, aby wszystkie te potrzebne nam rzeczy były w standardowych wymiarach. Dzięki temu ładowanie i rozładowywanie towaru jest sprawniejsza, a z firmą, która spełnia ogólne standardy logistyczne, więcej klientów chce współpracować.

Podstawą w logistyce są palety i tych powinniśmy mieć naprawdę dużo, ale skrzynka plastikowa zamykana, czy pojemniki plastikowe duże zamykane, również na naszym magazynie powinny się znaleźć. Dzięki nim możemy być gotowi na realizację zleceń niestandardowych.

Wózek widłowy

Wózek widłowy to również niezbędna rzecz w każdej logistyce. Bez niego ani rusz. Aby ograniczyć koszta, można zdecydować się na przykład na wynajem długoterminowy wózka. Ma to swoje oczywiste zalety. Do najważniejszych zaliczyć możemy serwis w cenie wynajmu, regularne przeglądy techniczne oraz fakt, że koszty wynajmu długoterminowego lub leasingu możemy wrzucić sobie w koszty prowadzenia działalności gospodarczej, podczas corocznego rozliczania się z urzędem skarbowym. Jest to zaleta nie do przecenienia.